odrzuconareklamacja.pl

Odrzucili twoją reklamację?

Jesteśmy po to żeby Ci pomóc!
Pomagamy w odrzuconych reklamacjach!

Usunięcie wady a odstąpienie od umowy

Usunięcie wady – jak postępować ze sprzedawcą?

W przypadku zakupu towaru i zidentyfikowaniu przez Konsumenta wady, sprzedawca powinien wadę „niezwłocznie” i „bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta” usunąć. Usunięcie wady jest korzystne dla konsumenta i sprzedawcy.  Tylko w takiej sytuacji sprzedawca może  uniknąć odstąpienia od umowy sprzedaży lub obniżenia ceny rzeczy wadliwej.
A zatem w jakim terminie sprzedawca powinien dokonać usunięcia wady?
Nie jest możliwe udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko bowiem zależy m.in. od sytuacji, charakteru produktu czy też typu wady. Zagadnienie to będzie więc rozstrzygane indywidualnie dla każdej sprawy.
Dla przykładu, konsument kupił rolki i zobaczył, że jedno z kółek jest uszkodzone. W związku z tym złożył reklamację, w której od razu zażądał zwrotu pieniędzy (czyli odstąpił od umowy). Sprzedawca zaproponował, że w ciągu 2 dni naprawi niedziałające elementy ( wymieni kółko) i odda sprawne rolki. Po dwóch dniach konsument otrzymał naprawione rolki. Ponieważ konsument mógł poczekać 2 dni, bo nie planował w tym czasie ważnych aktywności związanych z rolkami, więc nie wiązało się to dla niego z nadmiernymi niedogodnościami. Natomiast, np. w sytuacji gdyby klient kupił rolki do udziału w turnieju za dwa dni i nie może czekać z wymianą, sprzedawca powinien rolki przyjąć i zwrócić cenę zakupy ( czyli rozwiązać umowę).

Jak widzimy, w pierwszej sytuacji sprzedawca przywrócił towar do stanu zgodnego z umową niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, więc nie mamy rozwiązania umowy,  w drugiej wystąpiły dla konsumenta nadmierne niedogodności  co powoduje, że  umowa powinna zostać rozwiązana.

Jak widać z powyższej analizy, temat nie jest prosty. W przypadku gdy posiadają Państwo jakiekolwiek wątpliwości odnośnie Państwa sprawy zapraszamy do kontakt z Nami. Bezpłatnie odpowiemy na Państwa pytania i postaramy się wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Kontakt do nas znajdziecie Państwa na stronie w zakładce Kontakt.

Zapraszamy również do zgłaszania spraw do Nas. Swoją sprawę zgłosicie Państwo w zakładce Sprawy.

Źródło: prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.